Σκαπτικά

Posted by content 21/02/2017 0 Comment(s) Εντυπώσεις,

Άναψε το λαμπάκι του λαδιού στο μηχάνημα παρόλο που είχαμε αλλάξει τα λάδια του πριν 4 ημέρες και γι’ αυτό το λόγο το αράξαμε. Σκεφτήκαμε δεν του βάζουμε Polytron MTC στο λάδι, σίγουρα θα είναι καλύτερα και ίσως συνεφέρει τη πίεση λαδιού. Τελικά αφού βάλαμε το Polytron MTC στο λάδι μετά από λίγο όχι μόνο έσβησε το λαμπάκι του λαδιού αλλά το μηχάνημα σταμάτησε να καπνίζει. Από τότε δουλεύει σαν "βενζίνα" κάθε μέρα "τσίτα" στο εργοτάξιο χωρίς πρόβλημα.

Τσάπα Caterpillar 325C 18.000 ώρες, Αφοι  Χριστοφίλη Α.Ε. Σιγάλας Γιώργος  Μηχανικός Μηχανημάτων  6984030922

 

- Έχω ένα γκρέιντερ Caterpillar 12H του 1996 με αριθμό πλαισίου 4ΧΜ00803, τύπο κινητήρα 3306 και αριθμό 08Ζ92114 και με 16.000 ώρες λειτουργίας. Ο κιντήρας λειτουργεί με λάδι αντιπροσωπίας 15W 40. Πριν το Polytron το γκρέιντερ έκαιγε 10lit την ώρα, η εξάτμιση κάπνιζε και η θερμοκρασία κινητήρα κυμαινόταν στους 90°C.

Χρησιμοποιώ το πρόσθετο Polytron MTC 3 χρόνια και αυτό που έχω να πώ για το προϊόν είναι, οτι η χρήση του με συμφέρει γιατί ο κινητήρας του μηχανήματος τώρα δουλέυει σε θερμοκρασία 80°C με 85°C, δεν καπνίζει και τα λάδια του τα αλλάζω κάθε 700 ώρες από 250 ώρες που τα άλλαζα. Μάλιστα έχω να πω ότι το μηχάνημα λειτουργεί καλύτερα με τα λάδια των 700 ωρών παρά με τα καινούργια χωρίς το Polytron. Το βασικότερο πλεονέκτημα της χρήσης του Polytron MTC είναι η οικονομία καυσίμου μιας και το μηχάνημα στις μετρήσεις που έκανα έχει κατανάλωση 8lit την ώρα δηλαδή 2 λίτρα λιγότερο από πριν. Πραγματικά με έχει γλυτώσει πολλά λίτρα καυσίμου και συνεπώς πολλά ευρώ. Υπολογίζοντας το όφελος το οικονομικό μόνο από την κατανάλωση καυσίμου σε κάθε αλλαγή λαδιού δηλαδή κάθε 700 ώρες είναι 700 ώρες x 2 lit την ώρα 1400 lit πετρέλαιο.

Έμεινα τόσο ευχαριστημένος που πρόσθεσα και σε αναλογία 5% Polytron MTC στο υδραυλικό λάδι του τρικουβέρτου στο αυτόματο σασμάν. Τις επόμενες μέρες  παρατήρησα είναι ότι σταμάτησαν οι αναθυμιάσεις του υδραυλικού λαδιού του σασμάν και το μηχάνημα συμπλεκτάριζε καλύτερα από πριν σε συνθήκες καύσωνα. Το Polytron έριξε την θερμοκρασία του υδραυλικού λαδιού με αποτέλεσμα να γίνει πιο αποτελεσματική και άμεση η σύμπλεξη.

 Φριτζήλας Σπύρος, Caterpillar, Ρίζες Τεγέας 6977705060.

 

- Λόγω του ότι αυξήθηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων και των μηχανημάτων, παραγγείλαμε δεξαμενή λαδιού του τόνου μιας συγκεκριμενης εταιρείας. Από αυτή τη δεξαμενή, αλλάξαμε λάδια σε φορτηγά αυτοκίνητα και μηχανήματα. Μετά από 2 με 3 ημέρες οι οδηγοί παρακολουθήσανε κατά τη λειτουργία των μηχανημάτων τη πίεση του λαδιού στους κινητήρες να πέφτει κάτω από το επιτρεπτό όριο. Σε πολλές περιπτώσεις, αναγκαστήκαμε να κάνουμε συμπληρώματα λαδιού στους κινητήρες, στις 2 ημέρες μετά την αλλαγή του λαδιού, ενώ αυτοί αρχίσανε να παρουσιάζουνε και άλλα προβλήματα όπως αναθυμιάσεις. Όταν οι οδηγοί αναφέρανε τα παραπάνω συμπτώματα, αρχίσαμε να ψάχνουμε για ποιο λόγο συμβαίνουν αυτά στους κινητήρες και διαπιστώσαμε ότι το λάδι της δεξαμενής που παραλάβαμε, δεν ήταν κατάλληλο, ωστόσο μέχρι να καταλάβουμε τι είχε συμβεί με το θέμα αυτό, είχαμε και τις εξής βλάβες.

Σε ένα Mercedes Actros μοντέλο του 2001 η μηχανή κτύπησε, συγκεκριμένα παρουσίασε πρόβλημα στη βάση του στροφάλου στο τελευταίο κομβίο προς το βολάν (έκοψε γρέζι). Σε ένα Mercedes Sprider 412 κόλλησε η τουρμπίνα. Έφαγε τα έδρανα και απόκτησε μπόσικα λόγω της χαμηλής λιπαντικότητας του λαδιού με αποτέλεσμα να βγάζει τα λάδια στην εισαγωγή, να τα περνά στο intercooler και να καπνίζει ο κινητήρας. Σε ένα ΜΑΝ 372 στις 3 ημέρες μετά την αλλαγή λαδιού ο κινητήρας έβγαζε πολλές αναθυμιάσεις και κατανάλωνε πολύ λάδι ενώ ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Παρουσιάστηκαν και πολλές άλλες μικρότερες βλάβες που δεν έχουμε προλάβει ακόμη να εξετάσουμε αλλά έχουν κάνει αισθητή την αλλαγή της συμπεριφοράς της λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως η εταιρεία σε συγκεκριμένα μηχανήματά της, δηλαδή στις τσάπες Caterpillar 375, Caterpillar 345,  Caterpillar 325,  στο γκρέιντερ Caterpillar 140 Υ και στη μπουλντόζα Caterpillar D8 παλαιάς γενιάς λόγω των κακών συνθηκών στο ορυχείο και της καθημερινής 10ωρης λειτουργίας τους πρόσθετε πρόσθετο Polytron MTC σε κάθε αλλαγή λαδιού. Μετά από παρέμβαση του μηχανικού της εταιρείας αποφασίστηκε να προστεθεί Polytron MTC και σε δύο φορτηγά της εταιρείας, ένα Mercedes Actros έτους 2000 και ένα Mercedes 2435 του 1997 επειδή στα συγκεκριμένα είχε επισημανθεί χαμηλότερη συμπίεση στους κυλίνδρους.

Τα παραπάνω μηχανήματα και αυτοκίνητα όπου χρησιμοποιήθηκε Polytron MTC στο ακατάλληλο λάδι δεν παρουσιάσανε κανένα απολύτως πρόβλημα, παρά μόνο μείωση της πίεσης του λαδιού η οποία κυμάνθηκε σε μικρότερη κλίμακα.

Μετά από όλο αυτό το θέμα η εταιρεία που προμηθεύει τα λάδια αναγνώρισε ότι έγινε λάθος και ότι το λάδι που περιείχε η δεξαμενή δεν συμφωνούσε με το λάδι της παραγγελίας και το αντικατέστησε. Έτσι τα μηχανήματα ισορροπήσανε και φυσικά αυτά που πάθανε ζημιά θα επισκευαστούνε.

Η εταιρεία λόγω του Polytron MTC γλύτωσε το μισό στόλο των μηχανημάτων της και γι’ αυτό συντάξαμε αυτή την έκθεση, επειδή μας έκανε εντύπωση το γεγονός του πόσο γρήγορα παρουσιαστήκανε οι ζημιές στα μηχανήματα που δεν είχανε το Polytron MTC λόγω του λάθος λιπαντικού ενώ στην περίπτωση των μηχανημάτων που είχανε Polytron MTC δεν είχαμε καμία ζημιά.

Αφοι Χριστοφίλη Ο.Ε, Χωματουργικές Εργασίες Ο.Ε.  - Γιώργος Σιγάλας  Μηχανικός Οχημάτων - Μηχανημάτων Εργοταξίου 6984030922.

 

- Caterpillar 375. Το μηχάνημα έβγαζε τόσες πολλές αναθυμιάσεις που το αναθυμιαστικό δεν τις  προλάβαινε. Το πρόβλημα χειροτέρευε συνεχώς και ήμασταν αναγκασμένοι να κατεβάσουμε τον κινητήρα για να τον επισκευάσουμε. Πριν προχωρήσουμε σε αυτή την ενέργεια προσθέσαμε 4 λίτρα Polytron MTC στο λάδι του κινητήρα. Από τις πρώτες 10 ώρες είδαμε βελτίωση ενώ τις επόμενες 15 ώρες οι αναθυμιάσεις  κοπήκανε και διακρίνονται πλέον πολύ δύσκολα. Το μηχάνημα συνεχίζει να εργάζεται χωρίς πρόβλημα

Αφοι Χριστοφίλη Ο.Ε, Χωματουργικές Εργασίες Ο.Ε.  - Γιώργος Σιγάλας  Μηχανικός Οχημάτων - Μηχανημάτων Εργοταξίου 6984030922.

 

Τάμπερ Aveling Barford (50 τόνοι) με κινητήρα Cummins K19 και αυτόματο σασμάν Alisson. Στο σασμάν του οχήματος οι ταχύτητες αλλάζουν με εμβολάκια τα οποία ενεργοποιούνται με ρεύμα ρυθμίζοντας ανάλογα τις διαδρομές του λαδιού και την επιλογή της ταχύτητας. Το πρόβλημα ήταν οτι κάποια από αυτά τα εμβολάκια ήταν κολλημένα με αποτέλεσμα οι ταχύτητες να μην αλλάζουν. Ήταν αναγκαία προϋπόθεση να κατέβει το σασμάν να αποσυναρμολογηθεί και να επισκευαστεί. Τελικά αποφασίσαμε και προσθέσαμε ένα τετράλιτρο Polytron MTC στα περίπου 100 λίτρα λάδι Τ04 του σασμάν για να δούμε αν θα συνάιβεναι κάποια βελτίωση. Το αποτέλεσμα είναι οτι polytron mtc καθάρισε τα εμβολάκια και κατάφερε να τα ξεκολλήσει. Τώρα το σασμάν δουλεύει κανονικότατα. Οι εργασίες και τα έξοδα επισκευής απεφεύχθησαν.

Τάμπερ Aveling Barford 50 τόνοι Λατομείο Γιαννακόπουλος Π.Δ. & Σια Ε.Ε.

 

- Πιστεύω ότι η τσάπα είναι ένα μηχάνημα που ταλαιπωρείται περισσότερο από τα άλλα λόγω της ιδιαιτερότητάς του να δουλεύει ακίνητο. Είπα ευκαιρία είναι να δοκιμάσω το Polytron στο συγκεκριμένο μηχάνημα, το οποίο δουλεύει σε ορυχείο και ταλαιπωρείται από τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και την σκόνη. Επιπλέον καίει υπερβολικό λάδι. Το αποτέλεσμα με εξέπληξε ευχάριστα διότι η κατανάλωση του λαδιού μειώθηκε, και η λειτουργία της μηχανής βελτιώθηκε, ενώ υπολογίστηκε η περίπου κατά 30 έως 40 ευρώ η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου σε ημερήσια βάση!

(Παναγιώτης Βρόντος - Σκαπτικό όχημα (Τσάπα)

 

- Ο κινητήρας στη μπουλντόζα όταν ήταν κρύος είχε κραδασμούς και θόρυβο, η λειτουργία του γενικά προβλημάτιζε. Μετά τη χρήση polytron mtc ο κινητήρας κρύος λειτουργούσε σαν ραπτομηχανή. Είναι εξαιρετικό είπε και θα βάλω και στα άλλα μηχανήματα.

(Αδαμόπουλος, Χωματουργικές Εργασίες Μπουλντόζα)

 

- Tο συγκεκριμένο γκρέιντερ ξεχάστηκε με τη μηχανή αναμμένη στο ρελαντί για περίπου 10 ώρες με αποτέλεσμα την άλλη μέρα το όχημα να έχει προβλήματα στη λειτουργία του. Συγκεκριμένα η εξάτμιση κάπνιζε έντονα και η μηχανή ρετάριζε. Ήμουν σίγουρος ότι δεν θα γλίτωνα την επισκευή. Δοκίμασα το Polytron MTC σαν την έσχατη λύση. Μερικές ώρες αργότερα τα προβλήματα σταμάτησαν, ο κινητήρας έπαψε να καπνίζει και να ρετάρει. Τώρα δουλεύει στρωτά σαν καινούργιος.

(Τζανέτος Γρηγόρης Χωματουργικές Εργασίες - Γκρέιντερ Caterpillar)

 

- Το Συνεργείο Βαρέων Οχημάτων του ορυχείου Μεγαλόπολης, δοκίμασε το Polytron MTC σε μία τσάπα (τύπος φτυάρι) το οποίο είχε αναθυμιάσεις στον κινητήρα. Οι αναθυμιάσεις ήταν τόσο πολλές, που γινόταν έντονα αισθητή η παρουσία τους, στην καμπίνα του οδηγού. Μετά την πάροδο μιας εβδομάδας από την εφαρμογή του Polytron MTC την 5η Φεβρουαρίου 2009 ο υπεύθυνος λίπανσης (κύριος Πουλόπουλος) ανέφερε ότι οι αναθυμιάσεις πλέον έχουν σταματήσει και ο κινητήρας δουλεύει στρωτά και αθόρυβα σαν καινούργιος. Δεν υπάρχει πλέον θέμα επισκευής του κινητήρα του οχήματος. 

(Λιγνιτωρυχείο Μεγαλόπολης – Τσάπα (τύπος φτυάρι)

 

- Δοκίμασα την αντοχή δείγματος μεταχειρισμένου λαδιού 540 ωρών λειτουργίας (στο οποίο είχα προσθέσει 10% κατ’ όγκο Polytron MTC) στο tester. Το μεταχειρισμένο δείγμα συγκρίθηκε με αντίστοιχο καινούργιο λάδι χωρίς Polytron. Κατά την δοκιμή, το δείγμα του μεταχειρισμένου λαδιού έδειξε απίστευτη αντοχή στην καταπόνηση που δέχθηκε από το tester! Πράγματι το μεταχειρισμένο λάδι δεν τραυμάτισε καθόλου τα μέταλλα του tester, ούτε υπερθερμάνθηκε σε αντίθεση με το καινούργιο.

(Παναγιώτης Βρόντος- Μπουλντόζα Cat D9 6972037924)

 

- Δοκίμασα το Polytron MTC σε μια τσάπα Fiat Hitachi μοντέλο 2004 με κινητήρα 6κύλινδρο ισχύος 125Hp .Το μηχάνημα είχε 10.000 ώρες λειτουργίας όταν έβαλα το Polytron MTC και από τότε έχει δουλέψει 500 ώρες χωρίς να κάψει καθόλου λάδι. Πριν το Polytron το μηχάνημα έκαιγε κάθε 200 ώρες 1 με 2 λίτρα λάδι, ενώ τώρα δεν καίει σταγόνα. Ξεχνάω να συμπληρώσω λάδια.

 (Γεωργυλάς Δημήτρης, Τσάπα Fiat Hitachi, Διακοφτό)

 

- Ο φορτωτής Caterpillar μοντέλο του 1972 είχε επισκευαστεί το 1998 (χωρίς ρεκτιφιέ στροφάλου) έκαιγε 2 λίτρα λάδι κάθε 400 ώρες. Από όταν έβαλα το Polytron MTC και μετά από 500 ώρες λειτουργίας δεν έκαψε καθόλου λάδι. Στην επόμενη αλλαγή δεν έβαλα Polytron και το μηχάνημα μετά από κάποιες ώρες άρχισε να τσιμπάει πάλι λάδια. Στην δεύτερη αλλαγή που έκανα πάλι χωρίς Polytron η κατανάλωση του λαδιού αυξήθηκε στα πριν το Polytron επίπεδα. Στην επόμενη αλλαγή λαδιού θα προσθέσω ξανά Polytron MTC στα λάδια του κινητήρα μου για να λύσω το πρόβλημα της κατανάλωσης λαδιού.

 Θοδούλης Τάκης, Caterpillar, Διακοφτό.

 

-Έχω δοκιμάσει το Polyton σε κινητήρες φορτηγών αυτοκινήτων και μηχανημάτων και έχω να πω για αυτό το υλικό ότι «ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ»

 Σιγάλας Γιώργος, Μηχανικός βαρέων Οχημάτων (Mercedes), Ορυχεία Μεγαλόπολης 6984030922.

 

-Μετά από 8000 ώρες εργασίας ο επισκευασμένος κινητήρας άρχισε να καίει λίγο λάδι, να χάνει λάδι από τις τσιμούχες του στροφάλου και να έχει πολλές αναθυμιάσεις. Γνώριζα για το polytron mtc γιατί το έχω δοκιμάσει  στο φορτηγάκι μου (Νissan d 21) με πολύ  καλά αποτελέσματα. Στη τελευταία αλλαγή λαδιών που έκανα στην τσάπα έβαλα 2 λίτρα polytron mtc στα 20 λίτρα λάδι (18 λαδι + 2 polytron = 20).

Τα αποτελέσματα μετά από 20 μέρες για τον κινητήρα????

Πιο ομαλή λειτουργία, σταμάτησαν οι αναθυμιάσεις και οι  διαρροές από τις τσιμούχες (δεν καταλαβαίνω πως έγινε αυτό). Επίσης σταμάτησε να καίει λάδι και επανήλθε στην  αρχική  του συμπίεση.

Πως το κατάλαβα? Πήγα να αλλάξω λουριά χειριστηρίου και η τροχαλία στροφάλου δεν  γύριζε με το χέρι με τίποτα, ενώ πρώτα γύριζε πολύ άνετα.

Το όλο θέμα είναι τέλειο με γλίτωσε από μια επερχόμενη επισκευή στο μέλλον (που με τέτοια κρίση καταλαβαίνετε). Θα συνεχίσω και θα βάλω σιγά σιγά σε όλα μου τα μηχανήματα polytron.

Νίκος - Τσάπα - Orenstein & Koppel RH8- του 1986 – Λατομείο – Κρήτη 6938400501